BOLALAR ADABIYOTIDA ZAMONAVIY PEDAGOGIK G‘OYALAR: MA’NAVIY TARBIYA VA AXLOQIY QADRIYATLAR TAHLILI
Keywords:
bolalar adabiyoti, pedagogik g‘oyalar, ma’naviy tarbiya, axloqiy qadriyatlar, zamonaviy pedagogika, tarbiyaviy metodlar.Abstract
Ushbu maqola bolalar adabiyotida zamonaviy pedagogik g‘oyalar va ularning ma’naviy tarbiya hamda axloqiy qadriyatlarni shakllantirishdagi ahamiyatini o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqot maqsadi bolalar adabiyoti asarlaridagi pedagogik yondashuvlarni, axloqiy va ma’naviy tarbiyaviy elementlarni tahlil qilish, shuningdek, zamonaviy pedagogik nazariyalar bilan bog‘lashdir. Maqolada bolalar adabiyotidagi tarbiyaviy g‘oyalar, axloqiy qadriyatlar, ularning rivojlanish uslublari va zamonaviy pedagogik kontseptlar bilan uyg‘unligi batafsil yoritilgan. Tadqiqot natijalari shuni ko‘rsatadiki, zamonaviy bolalar adabiyoti faqat o‘quvchini o‘qishga undabgina qolmay, balki ularni to‘g‘ri xulq-atvor, ijtimoiy mas’uliyat va ma’naviy qadriyatlar bilan tarbiyalashda muhim vosita sifatida xizmat qiladi.
References
Sukhomlinskiy, V. “Bolalar tarbiyasi va pedagogik yondashuvlar”. Moskva: Prosveshchenie, 1988.
Vigotskiy, L. S. “Psixologiya rivojlanayotgan shaxs”. Moskva: Pedagogika, 1996.
Piaget, J. “Bolalarda aqliy rivojlanish nazariyasi”. Paris: PUF, 1972.
Qahhor, A. “Bolalar uchun hikoyalar”. Tashkent: Sharq, 1980.
Said Ahmad. “Bolalar ertaklari va hikoyalari”. Tashkent: Yosh gvardiya, 1985.
Sobirov, U. “Bolalar adabiyoti va axloqiy tarbiya”. O‘zbek tili va adabiyoti, 2017, №4.
Karimov, R. “Zamonaviy pedagogik g‘oyalar va bolalar adabiyoti”. Tashkent: Akademiya, 2019.