TA’LIM MUASSASALARI RAHBARLARINING AXBOROT KOMPETENSIYALARI: NAZARIY-METODOLOGIK TAHLIL
Abstract
Ushbu maqolada ta’lim muassasalari rahbarlarining axborot bilan ishlash kompetensiyalarining nazariy-metodologik asoslari tahlil qilinadi. Tadqiqot maqsadi raqamli transformatsiya sharoitida ta’lim rahbarlarining axborot kompetensiyalari tushunchasini kontseptualizatsiya qilish va ularning tarkibiy komponentlarini aniqlashdan iborat. Adabiyotlar tahlili, xalqaro standartlarni qiyoslash va ekspert baholash metodlari qo‘llanildi. Natijalar axborot kompetensiyalarining besh komponentli modelini (kognitiv, texnologik, kommunikativ, boshqaruv, etik-huquqiy) va to‘rt darajali ierarxik tuzilmani ochib berdi. Xulosa sifatida milliy ta’lim tizimi kontekstida rahbar kompetensiyalarining o‘ziga xos xususiyatlari aniqlandi.
References
Abdullayeva Sh.A. Zamonaviy axborot texnologiyalari va ta’lim. T.: Fan, 2021. 245 b.
Anderson T. The Theory and Practice of Online Learning. Edmonton: AU Press, 2020. 484 p.
Ferrari A. Digital Competence in Practice: An Analysis of Frameworks. Seville: JRC-IPTS, 2019. 92 p.
Mishra P., Koehler M.J. Technological Pedagogical Content Knowledge. New York: Routledge, 2021. 198 p.
UNESCO. ICT Competency Framework for Teachers (Version 3). Paris: UNESCO, 2018. 68 p.