KURSANTLARNI KASBGA TAYYORLASHNING PSIXOLOGIK-PEDAGOGIK JIHATLARI
Keywords:
kursant, kasbiy tayyorgarlik, psixologik tayyorgarlik, pedagogik yondashuv, motivatsiya, shaxs, stress, ma’naviyat, ta’lim, tarbiya.Abstract
Mazkur maqolada kursantlarni kasbiy faoliyatga tayyorlash jarayonining psixologik va pedagogik asoslari tahlil etilgan. Kasbiy tayyorgarlik — bu nafaqat bilim, ko‘nikma va malakalarni shakllantirish, balki shaxsning kasbga nisbatan motivatsiyasini, psixologik tayyorgarligini ham rivojlantirish jarayonidir. Ayniqsa, ichki ishlar, harbiy yoki boshqa mas’uliyatli sohalarda ta’lim olayotgan kursantlar uchun psixologik tayyorgarlik muhim o‘rin tutadi. Maqolada kursantlarning shaxsiy fazilatlarini rivojlantirish, ularni stressli holatlarda to‘g‘ri qaror qabul qilishga o‘rgatish, o‘zini tuta bilish, ijtimoiy moslashuv va kasbiy identifikatsiya jarayonlari keng yoritilgan. Shuningdek, psixologik-pedagogik yondashuvning zamonaviy metodlari — interfaol mashg‘ulotlar, rolli o‘yinlar, muammoli ta’lim, trening va motivatsion metodlar tahlil qilinadi. Kursantlar bilan olib boriladigan pedagogik ishda individual va differensial yondashuv tamoyillari muhim o‘rin egallaydi. Maqolada shuningdek, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyev tomonidan ilgari surilgan “inson manfaatlari ustuvor” tamoyili asosida kadrlar tayyorlash jarayonining insonparvarlik va ma’naviy jihatlari yoritilgan.
References
Karimov I.A. “Yuksak ma’naviyat — yengilmas kuch”. — Toshkent: Ma’naviyat, 2008.
G‘ulomov A., To‘raqulov A. “Pedagogika nazariyasi va amaliyoti”. — Toshkent: Fan va texnologiya, 2019.
Abdullayeva D. “Kasbiy tayyorgarlik jarayonida psixologik-pedagogik yondashuvlar”. // Oliy ta’lim muassasalari jurnali, 2022-yil, №3.
Yo‘ldoshev J., Hasanov N. “Ta’lim jarayonida innovatsion texnologiyalar”. — Toshkent: Iqtisodiyot, 2020.
.